El nostre Bloc
Publicacions sobre temes relatius al sector automòbil

Des citAuto.es volem oferir un valor afegit als serveis prestats als nostres clients, creant aquesta secció perquè serveixi de guia o referència, recopilant de diverses fonts d'actualitat, notícies, tips, comentaris, consells, curiositats o articles d'interès, relatius al sector de l'automòbil i com a complement a la promoció de la campanya de conscienciació cívica per a un manteniment responsable del vehicle, ajudant a conèixer a l'usuari, aquells punts necessaris per dur a terme aquest manteniment responsable.

Crash Test Euro NCAP Volkswagen Passat

En diverses ocasions hem vist el típic video on una companyia posa a prova els seus cotxes per veure fins a quin punt poden arribar a ser segurs en unes circumstàncies i velocitats determinades. A aquest tipus de proves se'ls crida Crash Tests o proves de xoc d'automòbils.

Aquestes proves són un pas totalment imprescindible en el desenvolupament i posteriorment, posada en venda, d'un determinat vehicle.

Els crash tests es realitzen de cara a Euro NCAP, a Latin NCAP, a la NHTSA o al IIHS. El resultat d'aquest test reflectirà la seguretat del vehicle, encara que posteriorment les marques utilitzaran tal resultat amb finalitats publicitàries. Un exemple podria ser, en cas que se li doni la màxima puntuació al cotxe (o sigui 5 estels), la marca del vehicle podrà publicitarlo amb “5 estels en el test d'Euro NCAP”, que significa que aquest cotxe és molt segur.

Aquestes proves solen realitzar-se en llocs tancats, amb intensa llum (80.000 lux) i on es graven cada segon un total d'1.000 fotogrames. Gràcies a això, els videos slow-motion són capaços de mostrar, amb total detall, l'evolució del vehicle al moment exacte en el qual xoca. El xoc dura un instant. Després, el fum i l'olor a cremat envaeixen la sala, però amb solament un instant prou per registrar la resistència del vehicle.

Existeixen diversos tipus de proves, des de xocs frontals, frontolaterales, laterals de barrera, laterals de pal, proves de torno, entre unes altres… El tipus de prova dependrà de dos factors, un d'ells serà els criteris d'homologació de l'Euro NCAP, Latin NCAP, etc, i l'altre factor és la quantitat de diners a invertir en I+D+I de cada fabricant, igual que hi ha proves que a alguns fabricants els interessa, mentre que a uns altres no.

També hi ha proves estandarditzades per facilitar la comparativa de vehicles:

  • Impacte frontolateral: es realitza a 64 km/h (40 mph) contra una barrera deformable de 1000 mm d'amplària i 540 mm de grossor.
  • Impacte frontal: es realitza a 50 km/h (30 mph) contra un mur indeformable.
  • Impacte lateral: es realitza a 50 km/h (30 mph) contra una barrera d'alumini deformable muntada sobre un carro mòbil de 1500 mm d'amplària i 500 mm de grossor.
  • Impacte lateral: es realitza a 32 km/h (20 mph) contra un pal rígid de 254 mm de diàmetre.

Els últims test que s'han incorporat a Euro NCAP contemplen la seguretat dels vianants o el sistema de seguretat activa avançada (ej: assistències a la conducció).

Perquè un test es consideri reeixit, es deuen complir una sèrie de requisits:

  1. Durant el xoc, les portes no es deuen obrir per si soles, però sí que es permet que es fracturin els cristalls, encara que un punt clau en aquest aspecte és que els cristalls no projectin cap a l'interior del vehicle.
  2. Una vegada després del xoc, almenys una porta es deu poder obrir sense l'ús d'eines.
  3. No es deu apreciar pèrdua de combustible sota el cotxe.
  4. És importantíssim la posició i danys registrats en els Dummies (maniquís per a les proves de xoc)
  5. És important calcular la distància i deformitat dels seients una vegada el cotxe a impactat.
  6. Després de l'impacte, el maleter no pot introduir-se en l'habitacle interior del cotxe.

SEMPRE UN TALLER AL TEU COSTAT, TRUCA ARA !! 93 463 67 81