El nostre Bloc
Publicacions sobre temes relatius al sector automòbil

Des citAuto.es volem oferir un valor afegit als serveis prestats als nostres clients, creant aquesta secció perquè serveixi de guia o referència, recopilant de diverses fonts d'actualitat, notícies, tips, comentaris, consells, curiositats o articles d'interès, relatius al sector de l'automòbil i com a complement a la promoció de la campanya de conscienciació cívica per a un manteniment responsable del vehicle, ajudant a conèixer a l'usuari, aquells punts necessaris per dur a terme aquest manteniment responsable.

Una batería de grafeno para 1000 km de autonomía en coches eléctricos

Des de fa ja diversos anys venim escoltant que el futur està en els cotxes elèctrics i en les bateries Tesla. No només és alguna cosa que aparegui en la premsa de motor, o que s'escolti de boca en boca, és alguna cosa que podem veure diàriament, ja que actualment ja existeixen cotxes elèctrics, fins i tot, hi ha una carretera que creua tot nord-américa d'est a oest, on hi ha gasolineres amb bases de càrrega elèctrica, per la qual cosa podríem anar d'una punta a una altra amb un cotxe elèctric sense cap problema.

Es pensa amb cotxe elèctric com a vehicle de futur, però realment és un vehicle del present.

A Estats Units les vendes dels cotxes elèctrics van en augment, amb una petita corba de creixement conforme va passant el temps, però aquesta corba va creixent a poc a poc, encara és alguna cosa que està en “bolquers”. Per contra, a Espanya, es podria dir que ni tan sols ha arrencat la venda d'aquest tipus de cotxes. A penes hi ha bases de càrregues en les gasolineres, i molt pocs models de cotxes elèctrics arriben a les nostres fronteres, això sense explicar que, de moment, tot el que té a veure amb la bateria de Tesla és un tema “tabú”, i en cas que arribaran a sortir al mercat espanyol les bateries, generaria grans pèrdues per a empreses elèctriques com Iberdrola.

Un altre gran problema dels cotxes elèctrics és que, en ser tan summament nous, els preus són molt alts, o en cas de tenir un cost al voltant dels 15000 euros, amb prou feines tenen més de 100 km d'autonomia.

Per més inri, el cotxe elèctric amb major autonomia és el Tesla Model S, podent circular fins als 502 KM sense necessitat de carregar la seva bateria, però com és normal, aquest cotxe ja es puja als 59.159 euros el model més econòmic.

Coche eléctríco cona batería Tesla

És evident que el futur està en aquest tipus de cotxes, que els de gasolina a poc a poc aniran desapareixent, i faran buit als elèctrics.

Però, realment s'estalvia molt més amb un cotxe elèctric que amb un diésel o gasolina?

Posem un exemple, per comprovar-ho.

El consum mitjà d'un cotxe elèctric és de 14-19 kWh/100 km amb conducció normal, i de 20-25 kWh/100 km amb conducció esportiva.

Traient una mitjana, en conducció normal el consum mitjana és de 16,5 kWh/100 km i en conducció esportiva és de 22,5 kWh/100 km.

D'altra banda, el preu del kWh és de 0,06 €, per això, en multiplicar 16,5 x 0,06, el resultat seria de 0,99, que aplicant-li el 21% d'IVA, es quedaria en 1,20 € per cada 100 km en conducció normal.

En canvi, per a aquell que té una conducció esportiva, el cost energètic seria d'1,63 € (IVA incl.) cada 100 km.

Com podem comprovar, l'estalvi és més que evidentment, suposant una despesa entre 6 i 7 vegades menor al d'un cotxe de combustió interna.

La pregunta que se'm passa pel cap és, si oferissin descomptes, promocions o ofertes per adquirir un cotxe elèctric a dia d'avui… canviaríeu de cotxe?

SEMPRE UN TALLER AL TEU COSTAT, TRUCA ARA !! 93 463 67 81