130.000, van poder fer un dels seus somnis realitat, reservar el primer model “econòmic” de cotxes Tesla, en concret el Tesla Model 3.
Com molts sabreu, la companyia Tesla, coneguda per les seves bateries elèctriques tant per a la llar com para els seus cotxes, porta desenvolupant diversos models de cotxes des de fa uns anys, però a nit va ser el dia assenyalat per presentar el seu últim model, que a diferència dels seus germans majors, est té un preu molt inferior, arribant a abastar un segment de la població nord-americana que volien un cotxe Tesla, però no tenien suficients diners com per comprar-ho.
El Tesla Model 3 es caracteritza no només per ser 100% elèctric (com tots els cotxes Tesla) sinó, entre altres coses, pel seu preu, que és 35.000 dòlars (el Model X costa 120.000 dòlars, i el Model S 66.000 dòlars), el seu disseny i luxós interior, i per la seva autonomia, ni més ni menys que 348 km. Aquesta autonomia si la comparem amb la del BMW i3, és superior, ja que l'i3 té 160 km, i el preu del qual, és alguna cosa superior al del Tesla Model 3, exactament és 40.400 dòlars. Per això, entre altres coses, han aconseguit que 1 hora abans de començar la conferència de presentació del Model 3, ja s'havia superat les 100.000 reserves sense a veure vist, ni tan sols, el cotxe.
Una altra dada que també destaca dins de les seves característiques és que és capaç de passar de 0 a 100 km/h en només 6 segons, tot un record per ser el primer cotxe 100% elèctric de “baix cost”.
El mercat que fins al moment volien abastar Tesla, era el del sector luxe. Aquest nou Model 3 es compara amb l'Audi A4, el BMW Seriï 3 o el Mercès Benz Classe C, així que, si ens fixem en el preu, la tecnologia punta que porta en el seu interior, el seu motor, i el seu disseny, podríem dir que és un cotxe de luxe, però per a un mercat de “no tan de luxe”, alguna cosa molt bé que agrairan moltes persones.
Entrant en altres especificacions del cotxe, estem davant un sedán de quatre portes en el qual caben 5 adults i hi ha lloc per a dos maleters, un davant i un altre darrere. Una altra dels seus avantatges, és que vindrà també de sèrie un sostre panoràmic de vidre i el sistema de conducció automàtica.
El Tesla Model 3 s'espera que comenci a comercialitzar-se massivament a mitjan 2018, ja que a la fi del 2017 els començaran a arribar a aquelles persones que ho hagin reservat ara.
Tesla Motors estima que la seva producció sigui de 500.000 vehicles anuals, per a això van a necessitar molt personal nou, ampliar les gasolineres elèctriques mitjançant els seus cables de càrrega ràpida i augmentar les seves fàbriques d'automòbils.